Przebicie się na rynku eventów motoryzacyjnych nie jest najłatwiejszą sprawą. By móc ujawnić się większej liczbie odbiorców, warto zapoznać się z działaniem pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych.
Jednym z najpopularniejszych i najskuteczniejszych sposób na budowę swoich zasięgów w Internecie jest bez wątpienia pozycjonowanie swojej strony internetowej w Internecie. Jest to dość długotrwały proces, który wymaga sporego wkładu czasowego, a nieraz także i finansowego, lecz jego efekty są naprawdę okazałe i często włożony czas oraz środki zwracają się z nawiązką. To właśnie dlatego warto jest wiedzieć, na czym polega prowadzenie skutecznych działań SEO.
Pozycjonowanie odnosi się do wszystkich działań, które mają na celu zwiększenie naszej pozycji w wyszukiwarkach internetowych, jak Google, Bing czy Yahoo. Dzięki wykonywaniu konkretnych czynności, nasza strona internetowa będzie współgrać z algorytmami wykorzystywanymi w silnikach wyszukiwarek, dzięki czemu będziemy w stanie w bardzo łatwy sposób trafiać do nowych osób – nasza witryna najzwyczajniej w świecie będzie wyświetlać się wyżej od konkurencyjnych portali wykorzystujących podobną lub tę samą frazę kluczową.
Samo SEO zaś jest skrótem od angielskiego Search Engine Optimization, czyli optymalizacji silników wyszukiwania. W tym haśle zawierają się czynności, które mają za zadanie zwiększyć organiczny (niepłatny) ruch na naszej stronie internetowej. Do SEO nie zaliczają się więc reklamy lub kampanie promocyjne.
By pozycjonowanie naszej witryny było trwałe i skuteczne, musi ona wypracować pewne zaufanie wyszukiwarki. Oznacza to, że wszystkie nasze działania muszą być ciągle spójne i zgodne z funkcjonowaniem algorytmów. Jest to dość trudne, gdyż kilka źle stworzonych artykułów czy podstron może skutecznie zniweczyć nasz wysiłek. Pilnowanie szczegółów jest więc w tym aspekcie niezwykle ważne.
Bardzo ważną rolę w kwestii SEO pełnią teksty, które umieszczamy na naszym portalu. Nie można również zapominać o kodzie źródłowym strony, designie, szybkości działania czy profilu linków. Z tych wszystkich haseł z pewnością najbardziej tajemniczo brzmi ten ostatni. Chodzi tu po prostu o budowanie na swojej stronie pewnej bazy linków wewnętrznych i wychodzących, które są zamieszczane w tekstach. To bardzo mocno pomaga w zdobywaniu zaufania wyszukiwarek internetowych. Warto jest również sprawdzić, czym są meta tagi i jaki mają wpływ na pozycjonowanie twojej strony.
Zajmijmy się głównym tematem, nad którym się dziś pochylamy, a więc eventami motoryzacyjnymi. Choć w czasie pandemii koronawirusa możliwości organizacji większych imprez są dość mocno ograniczone, wcale nie oznacza to, że konkurencja zapadła w sen. Wręcz przeciwnie – głodni takich eventów fani bardzo mocno odwiedzają każdą możliwą imprezę, a sami organizatorzy nie próżnują, tworząc nowe pomysły oraz ustanawiając kolejne targi, zjazdy lub festiwale. Przebicie się przez gąszcz innych eventów nie jest rzeczą najłatwiejszą, a poczta pantoflowa nie zawsze sprawdza się w stu procentach. Co więc zrobić, by poprawić pozycjonowanie eventu motoryzacyjnego?
Przede wszystkim warto tworzyć jakościowe teksty fachowo-promocyjne, w których zawarte będą najważniejsze frazy kluczowe (nazwa naszego eventu, hasła jak “event motoryzacyjny” czy nazwa miasta, gdzie odbędzie się to wydarzenie), odpowiednia baza linków, którą możemy zbudować na przykład odsyłając do innych artykułów na naszej stronie oraz portali sponsorów wydarzenia, czy odpowiednia długość wraz z konkretnymi nagłówkami.
Warto również wspomnieć o czytelnym kodzie źródłowym, który będzie przyjazny dla wyszukiwarek, dobrej oprawie wizualnej, sprawnie działającej stronie, a także witrynie, która będzie dobrze współgrała także z urządzeniami mobilnymi. Warto również budować uwagę odbiorców na naszej stronie – to również kwestia, którą biorą pod uwagę silniki wyszukiwarek.
Fot. Austin Distel/unsplash.com
Co prawda nie jestem ekspertem, ale wydaje mi się, że taki event pozycjonować będziemy po prostu adekwatnymi słowami kluczowymi. W przypadku niepewności zawsze można udać się po audyt seo do wysoko ocenianej agencji. Nie kosztuje to majątku, tym bardziej że z tego co pamiętam same audyty są darmowe.
Nie będziemy mogli wypromować żadnego wydarzenia na stronie, która nie działa w prawidłowy sposób, gdyż użytkownicy zwyczajnie będą się od niej odbijać. Oczywiście są Social media, jednak to tylko kanały dostępu, a kluczowe jest źródło, które stanowi witryna. Jeśli optymalizacja strony www pozostawia wiele do życzenia, znacząco utrudni nam to promowanie jakichkolwiek wydarzeń, a przede wszystkim zdobycie większej ilości stałych odbiorców. Współpracując z agencją interaktywną nie musimy się o to martwić i niech to będzie rada dla wszystkich osób, które odczuwają niedosyt w działalności ich stron internetowych.