Szybki i dynamiczny rozwój e-commerce zdaje się z roku na rok wyprzedzać sprzedaż towarów w punktach stacjonarnych i nie dzieje się to bez powodu. Możliwość zestawienia ze sobą kilku sprzedawców jednocześnie, ogromny i nieograniczony wybór oraz dostęp do szczególnie poszukiwanych przedmiotów sprawia, że coraz w sieci kupujemy coraz częściej, a w sklepach stacjonarnych coraz rzadziej. Jednym z podstawowych działań marketingowych jest skuteczne pozycjonowanie, dzięki któremu Twoja witryna znajdzie się w topowych wynikach wyszukiwania Google. Im wyższa pozycja w Google, tym także większą klikalność, a tym samym również konwersja.
Wieloetapowy proces pozycjonowania ma ogromny wpływ na widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Polega na przeprowadzeniu optymalizacji witryny i dostosowaniu jej kodu źródłowego pod wymagania algorytmu Google, które ocenia przydatność wybranej witryny pod kątem konkretnej frazy kluczowej. Najważniejsze jest poprawne dopasowanie słów kluczowych do zawartości całej strony oraz nasycenie nimi treści. Nie bez znaczenia jest także zoptymalizowanie działania witryny, w tym skrócenie czasu jej ładowania. Wszystkie te aspekty (i setki pozostałych) mają bezpośredni wpływ na ranking naszej witryny.
Pozycjonowanie sklepów zawiera między innymi działania on-site, które należy przeprowadzić bezpośrednio na stronie, a także działania off-site, polegające na pozyskaniu jak największej liczby linków zwrotnych. Duże znaczenie dla efektywności działań SEO ma także przeprowadzenie audytu, czyli wstępnej i dogłębnej analizy całej naszej strony pod kątem jej zgodności z wymogami algorytmu Google. Dzięki niemu zapoznasz się z zakresem działań agencji interaktywnej SEO, a jej pracownicy będą mogli dopasować zakres prac i strategię na kolejne dni, tygodnie i miesiące.
W pozycjonowaniu SEO chodzi o osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce Google po wpisaniu wybranej frazy przez internautę, np. “wyniki rozgrywek piłkarskich”. Zależy nam na tym, aby nasza strona pojawiła się w wynikach jak najwyżej, nawet w topowej trójce, która jest z reguły osiągalna wyłącznie w bardzo niszowych frazach kluczowych lub przy nieograniczonym budżecie. Znacznie łatwiej jest zwiększyć swoją widoczność przy frazach takich jak “przynęty na ryby” niż “odzież damska”.
Ciekawostką jest także to, że frazy kluczowe powinny doskonale pasować do zawartości wybranej strony. Bardzo złą praktyką jest używanie słów kluczowych wyłącznie w celu osiągnięcia jak największej liczby wejść. Dlaczego? Dlatego, że algorytm Google jest niezwykle zaawansowany i podczas oceny strony bierze pod uwagę czas spędzony przez internautę po wpisaniu konkretnej frazy. Jeśli Twoja strona ma formę poradnika dla fotografów, a przyciągniesz internautę frazą “sklep komputerowy”, to z pewnością fakt ten wpłynie negatywnie na ocenę witryny.
Fot. Damian Zaleski/unsplash.com
Bez pozycjonowania ciężko o klienta, jasne są zawody i branże gdzie pozycjonowanie w wyszukiwarce nie jest potrzebne ale jak już dobrze wiadomo coraz więcej przenosi się do internetu, zatem nasuwa się pytanie jak znaleźć dobra agencje seo która zadba o pozycjonowanie naszej strony/ sklepu.
Zgodzę się z autorem, e-commerce niemałymi krokami, stopniowo zaczyna dominować klasyczną sprzedaż w punktach stacjonarnych, a dlaczego? Dlatego, że jest to zwyczajnie bardziej komfortowe. W interesie przedsiębiorców leży troska o jak najlepszy wizerunek sklepów, a możliwości jest wiele. Nie trzeba od razu celować w sektor gigantów – prowadzisz niewielki sklep, pomyśl, jak skutecznym może się okazać pozycjonowanie lokalne, zamiast oczekiwać cudu. Wszystko jest w naszych rękach, sukces też może być.