Pexels.com
Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Porsche jest uznaną niemiecką marką, specjalizująca się w produkcji luksusowych aut sportowych docenianych z uwagi na swe osiągi, jakość, design i niezawodność. Mimo swojego drapieżnego charakteru samochody tej marki nadają się także do codziennej jazdy. Założycielem firmy, co miało miejsce w 1931 roku, był Ferdinand Porsche, będący wówczas głównym inżynierem Mercedesa-Benza.
Mimo że na pierwszy model trzeba było poczekać jeszcze kilkanaście lat, warto było! Charakterystyczne logo marki budzi zachwyt na całym świecie, nie bez przyczyny.
Porsche od lat niezmiennie zachwyca stylistyką, jakością wykonania wnętrza i najnowocześniejszymi technologiami. Nie można przy tym zapomnieć o znakomitym prowadzeniu i wrażeniach z jazdy.
Sprawdźmy, jakie zalety – nie może być inaczej – prezentują modele, które wyjechały wprost z fabryki, bez tuningowych dodatków.
Jak twierdzą zgodnie miłośnicy marki, jest to najbardziej i najpiękniej hałasujące Porsche, jakie ujrzał świat. Dźwięk serwowany przez V10 o pojemności 5,7 l i mocy 612 KM nie ma sobie równych, a najkorzystniej brzmi na zewnątrz samochodu. Szybkość, z jaką sinik nabiera obrotów, nie pozostawia wątpliwości, że został stworzony do samochodu wyczynowego.
V8 4,6 l, pracujący centralnie, za plecami kierowcy, które potrafi swoim rykiem obudzić diabła. W każdym razie, działa na wyobraźnię. Rasowe brzmienie uzupełnione jest nieco przytłumionym jękiem dwóch jednostek elektrycznych, które powodują, że 918 Spyder sumaryczną mocą 887 KM wgniata niemiłosiernie w fotel organy wewnętrzne kierowcy podczas przyspieszania.
Tu znajdujemy dowód na to, że rozwój motoryzacji niekoniecznie musi zabijać charakter samochodu. 911 GT3 RS funduje wszystkim emocje na najwyższym poziomie. Znawcy twierdzą, że jest to najlepszy na świecie model z punktu widzenia kierowcy! Na niewielkiej wysokości nad asfaltem zawieszony został 4-litrowy sześciocylindrowy boxer, którego moc wynosi aż 500 KM.
Zasilany gaźnikiem, czterocylindrowy boxer o pojemności 1,5 litra i mocy 110 KM, nie bez przyczyny uznawany jest za wyczynowy. Silnik pachnie benzyną, dławi się, prycha, reagując z naturalnością, której nie są w stanie zakłócić ekologiczne patenty. To kwintesencja motoryzacji w swojej pierwotnej postaci.
Sportowa wersja 911, przez wielu uważana jest za jedną z najlepszych wersji, która zdumiewa naturalnym kontaktem z kierowcą. Czy to przesada? Chyba nie, o czym świadczą ceny na aukcjach, przekraczające milion euro. Boxer o 6 cylindrach umieszczony został za tylną osią. Moc 210 KM może niespecjalnie szokuje, jednak na nasze drogi w zupełności wystarcza.
Osiągi, ergonomia, komfort i przede wszystkim klasa sama w sobie. To mało? Powyższe zestawienie to oczywiście tylko drobny ułamek dorobku niemieckiego potentata. Szukasz luksusowego auta? Wybierz samochód ze znaczkiem Porsche na masce. Bo, czyż może być lepszy wybór?