Marketing internetowy – podstawa współczesnej reklamy

Marketing internetowy – podstawa współczesnej reklamy

Bez względu na to, w jakiej działasz branży, marketing internetowy pomoże Ci w osiągnięciu biznesowych celów.

W obecnych czasach biznes bez skutecznego marketingu nie istnieje. A skuteczny współczesny marketing dzieje się w internecie. Wyjaśniamy, na czym dokładnie polega marketing internetowy i dlaczego warto w niego inwestować?

Jeśli prowadzimy własną firmę, z pewnością wiemy, jak trudno jest pozyskać nowych klientów, a następnie zatrzymać ich przy sobie. Czasami wydaje nam się, że wystarczająco znamy swoją branżę, robimy szczegółowe analizy biznesowe i tworzymy profil idealnego odbiorcy, a mimo to nie zauważamy namacalnych efektów w postaci wyższych zysków. Rozwiązaniem mogą być działania promocyjne oparte na założeniach marketingu internetowego. Przedstawiamy małe kompendium, które pozwoli uporządkować wiedzę o nim.

Czym wyróżnia się marketing internetowy? 

Marketing to ukierunkowany na klienta i rynek proces społeczny, który umożliwia swobodną wymianę i oferowanie wartościowych produktów bądź usług. Proces marketingowy musi wyróżniać się przede wszystkim przemyślaną strategią, uzupełnioną o działania wspierające sprzedaż proponowanych towarów. Jako najważniejszy cel marketingu możemy wskazać budowanie świadomości marki. Marketing w klasycznej formie wykorzystuje tradycyjne kanały promocji, takie jak telewizja, radio czy prasa. Z kolei działania marketingu internetowego – jak sama nazwa wskazuje – są prowadzone w internecie. Ta przestrzeń daje niemal nieograniczone możliwości reklamowe, gdyż z sieci korzysta nawet 5 miliardów użytkowników.

Marketing internetowy wyróżnia się szeregiem zalet, wśród których musimy podkreślić:

  • globalny zasięg – z naszym komunikatem dotrzemy wszędzie, gdzie tylko jest dostęp do internetu, a takich miejsc jest coraz więcej,
  • personalizację przekazów reklamowych – marketing internetowy, w odróżnieniu od tradycyjnego, umożliwia szczegółowe określenie grupy docelowej, do której trafi nasza reklama,
  • pozyskiwanie danych na temat użytkowników – jest to możliwe dzięki plikom cookies, czyli „ciasteczkom”, oraz narzędziom z zakresu analityki internetowej.

Cechą wyróżniającą e-marketingu jest fakt, iż kampanie reklamowe prowadzone w internecie nie są ograniczone czasowo ani lokalizacyjnie. Nasz przekaz trafia do odbiorców bez przerwy, 24 godziny na dobę.

Co obejmuje strategia marketingu internetowego?

Strategia oparta na założeniach marketingu internetowego powinna obejmować szereg działań, wśród których wymienimy:

  • pozycjonowanie stron internetowych,
  • content marketing, czyli tworzenie wartościowych treści,
  • prowadzenie profili w mediach społecznościowych,
  • mailing,
  • współpracę z blogerami i influencerami,
  • video marketing,
  • określanie grupy docelowej.

Podczas planowania strategii działań marketingowych w internecie warto uwzględniać założenia marketingu mix. Koncepcja marketingu mix składa się z kilku istotnych elementów: produktu, ceny, promocji oraz dystrybucji i podkreśla ich znaczenie w trakcie obmyślania kampanii reklamowych. Więcej o marketingu mix i możliwościach z niego wynikających dowiesz się tutaj: https://adsright.pl/marketing-mix/.

Zdjęcie główne: NordWood Themes/unsplash.com

KATEGORIE
TAGI