Quad Kymco – czy nadaje się do amatorskiej jazdy rajdowej?

Quad Kymco – czy nadaje się do amatorskiej jazdy rajdowej?

Jazda offroadowa na quadzie sprawia wiele przyjemności. Czy Kymco Maxxer 300 zapewni ją w rozsądnej cenie i sprawdzi się dla amatora?

Jazda w amatorskich rajdach na quadzie to z pewnością sposób na ciekawe hobby. Ceny pojazdów mogą jednak odstraszyć. Jak wypada dość tani quad Kymco jako pojazd na start?

Kymco, a tak właściwie Kwang Yang Motor Co., Ltd., to wywodzący się z Tajwanu producent motocykli, skuterów oraz właśnie quadów. Jego powstanie w 1963 roku wynikało z kooperacji z japońską Hondą. Dziś marka ta produkuje wciąż wiele skuterów i quadów i w swej ofercie ma jeden sportowy model. Jest to Kymco Maxxer 300. 

Bestseller z Tajwanu – Kymco Maxxer 300

Sportowy model Maxxer 300 jest od lat bestsellerem tajwańskiego producenta Kymco. Wynika to z wielu faktów, lecz główny czynnik to zapewne niewielka cena i łatwość w obsłudze, dzięki której nadaje się on dla początkującego w jeździe rajdowej, nawet w nieco młodszym wieku. 

Nowy Kymco Maxxer 300 to koszt rzędu 22 500 złotych. W tej cenie otrzymujemy quada z napędem na tył o mocy wynoszącej 15,6 kilowatów, czyli 20,4 koni mechanicznych, i maksymalnym momencie obrotowym rzędu 21,6 niutonometra. Parametry te generuje czterosuwowy silnik gaźnikowy o pojemności 270 centymetrów sześciennych. Połączony jest z bezstopniową przekładnią CVT. Z przodu znajdziemy podwójne, a z tyłu pojedyncze hamulce tarczowe. Koła z przodu mają 10 cali, a te z tyłu są o jeden cal mniejsze.

Pojazd – jak na sportowego quada przystało – ma niewiele elementów nadwozia. Z przodu znajdziemy światła LED i zderzak, a dobrej przyczepności i zabawie sprzyjają niezależne amortyzatory hydrauliczne. Z tyłu znajdziemy hak i mocowanie do przyczepy. W baku mieści się 12,5 litra paliwa, dzięki czemu można bawić się na quadzie przez kilka godzin bez większych problemów. Waga całego quada to 205 kilogramów.

Problemem quada może być nieco archaiczny gaźnik. Nadaje się on jednak bardzo dobrze do zabawy i nauki jazdy dla młodych bądź niedoświadczonych kierowców dzięki temu, że Maxxer 300 jest prosty w prowadzeniu. Wynika to z niewielkiej mocy quada. Zaletą jest niewysoka cena, a także 2-letnia gwarancja bez limitu kilometrów, dzięki czemu cały okres nauki jazdy na quadzie przebiegnie bez problemów z drogim serwisowaniem. Koszt używania Maxxera 300 również nie jest ogromny dzięki temu, że spalanie nie jest na wysokim poziomie i nie trzeba go bardzo często tankować.

Decydując się na Kymco Maxxera 300, można liczyć też na dość dobre wykonanie. Plastiki są solidne, siedzenie bardzo wygodne, a silnik korzysta z konstrukcji Hondy. Dzięki temu można mieć pewność, że 4-kołowiec wytrzyma długo. 

Kupując quada Kymco, należy jednak pamiętać o jednym. Jest to konstrukcja z Tajwanu, z którego pochodzą pojazdy ze średniej półki będące raczej tanią alternatywą dla japońskich modeli, a nie świetnym quadem na lata. Aby zacząć jeździć bardziej wyczynowo, pojazd od Kymco będzie musiał zostać zastąpiony czymś lepszym. Mimo tego wciąż można z niego korzystać do okazjonalnej zabawy, gdyż konstrukcja powinna wytrzymać przez lata.

Zdj. główne:makunin/pixabay.com

KATEGORIE
TAGI